Новини
Про проект змін до Критеріїв, що застосовуються при визначенні лікарських засобів, рекламування яких заборонено
Асоціація “Виробники ліків України” інформує, що за результатами засідання 11 вересня п.р. в МОЗ робочої групи з питань удосконалення законодавства щодо рекламування лікарських засобів, створеної наказом МОЗ від 24.07.2015 №467, у якому взяв участь представник АВЛУ, виконано:
1. МОЗ (Нагорна О.О.) ураховано пропозиції АВЛУ (лист АВЛУ на адресу групи від 10.09.2015 № 686), інших учасників ринку та знято з розгляду проект змін до Критеріїв, що застосовуються при визначенні лікарських засобів, рекламування яких заборонено, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06 червня 2012 року №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2012 року за №1189/21501.
Нагадуємо, що представником ДЕЦ пропонувалося встановити більш жорсткі, ніж існуючі, вимоги у цій сфері та заборонити рекламу препаратів для серцево-судинних захворювань, препаратів для вагітних, препаратів для дітей віком до 12 років.
Наразі, проект змін не буде вноситися МОЗ.
2. Учасниками прийнято рішення обговорити пропозиції Чумака В.Т. у сфері удосконалення законодавства про рекламу.
На розгляд Робочої групи з питань вдосконалення законодавства щодо реклами лікарських засобів Чумаком В.Т. винесено проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо реклами лікарських засобів” (далі - Проект).
Частиною 2 розділу І Проекту передбачено внесення змін до Законі України “Про рекламу”, згідно з якими статтю 26 зазначеного Закону (Контроль за дотриманням законодавства про рекламу) пропонується доповнити новою частиною наступного змісту:
“центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я щодо реклами лікарських засобів, виробів медичного призначення, засобів діагностики, лікувальної практики, тощо, викладених у статті 21 цього Закону”.
Частина 2 розділу ІІ Проекту передбачає обов’язок Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити розроблення та прийняття міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів відповідно до цього Закону.
Метою зазначених змін є наділення центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я (далі - МОЗ України) повноваженнями щодо здійснення контролю за рекламою лікарських засобів, виробів медичного призначення, засобів діагностики, лікувальної практики.
На думку автора Проекту, зазначені зміни в Закон України “Про рекламу” створять обов’язки для Кабінету Міністрів України та інших центральних органів виконавчої влади щодо приведення власних нормативних актів у відповідність до положень Проекту, що призведе до закріплення конкретних контрольних функцій та повноважень МОЗ України у сфері контролю за рекламою у підзаконних актах.
Зокрема, такі функції та повноваження будуть передбачені у Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою КМУ від 26 травня 2004 р. № 693.
Пропозиції будуть обговорені для подальшого прийняття рішення.
3. Учасники погодили розглянути можливість створення (поновлення діяльності), добровільного для заявника, попереднього погодження у МОЗ тексту реклами на основі практики діяльності Етичного комітету, а також розглянути можливість створення такого підрозділу (на кшталт Етичного комітету), який опікуватиметься питаннями моніторингу реклами лікарських засобів.
Пропозиції будуть сформовані та надані учасникам групи.
Про участь представника АВЛУ у складі вказаної робочої групи та регуляторні ініціативи у сфері реклами лікарських засобів Асоціація інформуватиме додатково.
Додаток.
Проект Закону, наданий учасникам групи для обговорення (автор – Чумак В.Т.)
<< Повернутись
|