На сьогодні АВЛУ об'єднує 7 провідних виробників ліків України Додати до обраногоДодати до обраного     Мапа сайтуМапа сайту
Новини Про асоціацію Нормативно-правова база Ліцензійні умови Міжнародні стандарти Публікації Питання/Відповідь Контакти

Члени АВЛУ

Архів новин
RSSНовини

Новини

АВЛУ про проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності”

       Асоціація “Виробники ліків України”, за результатами співпраці із Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України, інформує про наступне.

 

      Мінекономрозвитку України, на власному сайті, оприлюднено та запропоновано для публічного обговорення проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності”.

 

      Автори проекту пояснюють необхідність його прийняття тим, що практичне застосування положень Закону України “Про ліцензування видів господарської діяльності” (далі – Закон про ліцензування) виявило не тільки цілу низку проблем, пов’язаних з його імплементацією, а й підтвердило недосконалість використаних в ньому норм та застосованих процедур.

      Так, Законом про ліцензування передбачається, що ліцензування деяких видів господарської діяльності здійснюється з урахуванням особливостей, визначених спеціальними законами, проте, в Законі відсутнє визначення терміну «особливості ліцензування», що призводить до неоднозначного та  подвійного тлумачення органами ліцензування вимог цього Закону.

      Також, положеннями Закону про ліцензування  передбачається  оскарження дій органів ліцензування до Експертно-апеляційної ради, але при цьому існують прогалини щодо визначення строку та порядку скасування  органами ліцензування своїх рішень про анулювання ліцензії на підставі розпорядження ДРС.  Неврегульованість зазначеного питання призводить до протиріч між органами державної влади у сфері ліцензування та необхідності їх вирішення в судовому порядку.

      На сьогодні, в Законі про ліцензування врегульовано питання щодо скасування ліцензування виду господарської діяльності відповідно до якого орган ліцензування втрачає повноваження органу ліцензування, а ліцензії, видані на здійснення цього виду діяльності, вважаються недійсними, однак питання скасування ліцензування частини виду господарської діяльності залишилось не врегульованим.

       Зупинення дії ліцензії може бути більш ефективним заходом впливу, ніж анулювання ліцензії, оскільки його дія спрямована  на недопущення вчинення ліцензіатом подальших порушень, має профілактичний характер та позбавляє ліцензіата права на провадження виду господарської діяльності лише протягом певного строку.

      Водночас, Законом про ліцензування процедури зупинення дії ліцензії не визначено, що позбавляє окремі органи ліцензування застосовувати такий вид санкції, а ліцензіат втрачає можливість усунути допущені ним порушення та виправитись протягом певного строку.

      Суттєвим недоліком Закону про ліцензування можна визначити відсутність процедури подання заяви про отримання ліцензії в разі не затвердження ліцензійних умов провадження виду господарської діяльності, що призводить до суб’єктивного тлумачення норм цього Закону органами ліцензування та порушення прав суб’єктів господарювання.

      Проектом пропонується внести зміни, зокрема, до Кодекс України про адміністративні правопорушення; Закон України “Про ліцензування видів господарської діяльності”; Закон України “Про охорону навколишнього природного середовища»;  Закон України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»; Закон України “Про основи містобудування”; Закон України “Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори”; Закон України “Про рекламу”; Закон України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”; Закон України “Про космічну діяльність”; Закон України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”; Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та інших громадських формувань”; Закон України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”; інших законів.

      Зокрема, пропонується внести зміни до Закону України “Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори”, а саме:

      у статті 7 (Розділ II. Загальний порядок здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів) пропонується вилучити абзац: “Ліцензія на здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів видається та анулюється центральними органами виконавчої влади, уповноваженими Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування діяльності у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів відповідно до Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.”

      у статті 8 вилучити наступні абзаци:

      “довідку Міністерства внутрішніх справ України про відсутність у працівників,  які за своїми службовими обов'язками отримають (чи мають)  доступ безпосередньо до наркотичних засобів,  психотропних речовин і прекурсорів,  не знятої чи не погашеної в  установленому порядку  судимості  за  вчинення  середньої  тяжкості,  тяжких  та особливо тяжких злочинів або за злочини,  пов'язані  з  незаконним обігом наркотичних засобів,  психотропних речовин і прекурсорів, у тому числі вчинені за межами України;

дозвіл   Національної  поліції  на  використання  об'єктів  і приміщень,   призначених   для   здійснення   діяльності  з  обігу наркотичних  засобів,  психотропних  речовин  і прекурсорів, та їх відповідність  встановленим  вимогам відповідно до статті 11 цього Закону.

     Ліцензія на здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів видається на п’ять років.

     У ліцензіях на здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів зазначаються перелік наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, цілі та вид господарської діяльності, який може здійснювати суб’єкт господарювання, залежно від наявності і відповідності матеріально-технічної бази, кваліфікації працівників.”

 

     Асоціація опрацьовує документ з метою подальшої  підготовки, за необхідності, пропозицій до проекту для надання розробнику.

 

     Додаток.

     Проект Закону.

     Пояснювальна записка.

     Порівняльна таблиця.

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<< Повернутись
Публікації

Корисні посилання
 


© Copyright, 2024 - АВЛУ
При копіюванні та використанні будь-яких матеріалів з даного сайту, активне посилання на www.avlu.org.ua обов'язкове.
Україна, 01001, Київ,
Костьольна, буд. 7, оф.11.
Контактні телефони : (044) 278-17-02
Designed by Stearling Studio